Sprawa przedłużenia linii 732.

Drodzy Państwo,

W dniu 3 listopada br. złożyłem do Urzędu Miasta Marki naszą petycję o przedłużenie linii 732 do Strugi. Pismo zostało podpisane przez 580 osób.

Jako członek komisji budżetowo-gospodarczej zdaje sobie sprawę, że przedłużenie tej linii będzie bardzo trudne w 2009 roku. Miasto zyskało kolejną linie autobusową (740), w której finansowaniu uczestniczymy może i na korzystnych warunkach, ale i tak wzrosły przez nią koszty utrzymania komunikacji miejskiej w Markach. Warto też zaznaczyć, że na tyle pokrywa się ona z rozkładem linii 718, iż jest ona niewielką pomocą dla dotychczasowych linii. W przyszłym roku naszemu miastu przyjdzie się zmierzyć także, z kolejną wielomilionową inwestycją co znacząco obciąży budżet Marek. Mimo to uważam, że warto było zbierać podpisy – zasygnalizowaliśmy Burmistrzowi o naszym problemie i jeśli nie w 2009 to w 2010 powinno nam się udać przedłużyć 732 do pętli w Strudze.

Dzięki Państwa podpisom będę mógł skuteczniej rozmawiać o tym z Radnymi z innych regionów Marek, którzy teraz też zauważą ?lukę? w systemie komunikacyjnym miasta.

Nie jest tak, że Radny działa sam, jest tylko reprezentantem społeczności lokalnej i jej wsparcia potrzebuje, aby walczyć o sprawy ważne dla mieszkańców miasta. Państwo mi tego wsparcia udzielili, za co chciałbym podziękować. Liczę, że wspólnym wysiłkiem poradzimy sobie ze wszystkimi problemami naszego miasta.

Pozdrawiam

Marek Szczepanowski
mszczepanowski@vp.pl
www.marekszczepanowski.xt.pl

Komentarze: 9

  1. Ikarus pisze:

    Moim zdaniem w tej kwestii potrzeba nie przedłużenia 732 do Strugi tylko zrobienia takiego rozkładu 718, żeby przyjeżdżał 3 – 4 minuty wcześniej niż 732 a nie przedłużać linię z Żerania do Strugi. Oczywiście uważam za zasadne, żeby ludzie ze Strugi mogli mieć dostęp do tej linii, (znam wiele osób które chętnie by z Niej skorzystały jakby jeździła do Czarnej Strugi) jednak po pierwsze wtedy trzeba by było dać na tą linię autobusy przynajmniej 15 metrowe, a raczej powinny to być 16,5 metrowe Ikarusy, ponieważ obecne 732 często „pęka w szwach” przy UG Targówek po południu albo rano przy Rejtana, a po drugie warto przypomnieć, że dotacje UG Marki w liniach wynoszą 1 150 140 zł i są trzecie (jesteśmy tylko co do najwyższych z gmin, gdzie jeżdżą autobusy MZA. Oczywiście uważam to za dobry czynnik, że miastu zależy na tym, żeby mieszkańcy mieli dobry dostęp do stolicy. Jedynym mankamentem może być to, że linia 732 jest w ogromnej większości kursów przez cały dzień punktualna, a 718 ma słabą punktualność po południu w obu kierunkach.

  2. Ikarus pisze:

    KOREKTA POPRZEDNIEGO POSTA :

    dotacje UG Marki w liniach wynoszą 1 150 140 zł i są trzecie co do najwyższych z całej aglomeracji warszawskiej (nieznacznie więcej od nas płacą tylko gmina Raszyn i Stare Babice). Co ciekawe Legionowo, Piaseczno płacą mniej.

    Proszę sobie spojrzeć chociaż na rozkład linii 709 z Piaseczna :
    http://www.ztm.waw.pl/baza/20081124/709/300918.HTM

    Pozdrawiam

    Paweł

  3. artek pisze:

    ale tu ikarus jestes nienormalny nie masz innych zainteresowan niz autobusy ztm?????? nawet zna wymiary autobusów hahahah

    [od redakcji: to jest pierwsze i ostatnie zarazem ostrzeżenie]

  4. Ikarus pisze:

    Wiesz nie wiem kim jesteś i sory za szczerość, ale pieprzę Twój komentarz.
    To, że znam wymiary to akurat wiedza która się przydaje w dość wąskim gronie osób, ale to, że wiem dokładnie jak dojechać w każde miejsce w Warszawie albo wiem gdzie jest jakaś ulica to już chyba wiedza uniwersalna.
    Pozdrawiam.

  5. Crusier pisze:

    O jakiej wielomilionowej inwestycji chodzi? O budowę jakiegoś parku na zwałce? A może o budowę tramwaju do Marek ;)

    PS: Ikarus, moim „hobby” też jest komunikacja miejska. Jesteś może tym Ikarusem z Wawkomu?

  6. Ikarus (TPM) pisze:

    Z tego co wiem, to chodzi o kanalizacje, te roboty obok Radzymińskiej, które widzisz jak mijasz CH M1 jadąc w kierunku Warszawy to właśnie pod kanalizacje.

    Tutaj są szczegóły :

    http://www.marki.pl/portal/index.php?cmd=aktualnosci&opt=pokaz&id=378

  7. buro pisze:

    po części Ikarus ma racje przedłużenie linii 732 do Strugi to nie jest najlepszy pomysł…biorąc pod uwagę poranny giga korek który sie robi na Piłsudskiego to rozkład jazdy będzie można schować do szuflady…lepiej przedłużyć trasę 732 w druga stronę tj do metra Marymont

  8. Szubi pisze:

    Panowie to jest bardzo zly pomysl zeby przedluzac 732 do strugi. Wtedy to by byla dopiero tragedia. Nie jeden raz zdazalo sie ze autobus na przystanek Fabryczna w strone Warszawy przyjezdzam 15 minut po czasie rozkladowym:/ nie rozumiem tego bo co bo kierowcom nie chce sie jezdzic? maja rozklad to niech jezdza wedlug niego.

  9. Ikarus (TPM) pisze:

    Bardzo proste wnioski Pan/Pani wyciąga. Mają rozkład to niech jeżdża według niego, tylko trzeba kilka rzeczy brać pod uwagę.
    Proszę zobaczyć co się dzieje rano na Głębockiej, horror, wszystko stoi ulicy Lewandów, z której 732 skręca często 10 minut. I potem tego opóźnienia nie jest w stanie nadrobić i wraca i w Pustelniku jest spóźnione 20 minut czego nie da się nadrobić jednym kurdem. I w efekcie autobusy przyjeżdżające nawet o 9 rano są spóźnione.

Zastrzeżenie
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących – redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

WordPress.org - wdrożenie: ACTIVENET - projektowanie stron internetowych - Warszawa, Marki (zapytań: 45, generowano: 0,540s)