Urząd Miasta Marki

Al. J. Piłsudskiego 95,
05-270 Marki
22 781 10 03, urzad.miasta@marki.pl

Godziny pracy: pn, wt, cz, pt: 8.oo-16.oo,
śr: 10.oo-18.oo

Metamorfoza Alei Piłsudskiego

Radni jednogłośnie poparli starania się o rozszerzenie zakresu modernizacji kluczowej ulicy.

Po oddaniu obwodnicy Marek Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) przeprowadzi remont Alei Marszałka Piłsudskiego. Obejmie on tylko i wyłącznie jezdnię – nie będzie korekt geometrii, modernizacji chodników i oświetlenia, otwarcia bocznych ulic. Władze Marek starają się, by przy udziale finansowym miasta rozszerzyć zakres prac. W tej sprawie toczą się rozmowy z GDDKiA. Na środowej sesji radni Marek jednogłośnie zaakceptowali uchwałę „w sprawie wyrażenia woli współpracy w sprawie wypracowania funkcjonalnego rozwiązania komunikacyjnego obejmującego przebudowę drogi krajowej nr 8″.

- Zdiagnozowaliśmy każdy metr tej ulicy. Temat jest skomplikowany, ale spróbujmy skorzystać z tej szansy. Jeśli nie uda nam się nic teraz zrobić z Aleją Piłsudskiego, to przez następne 10 lat, z uwagi na gwarancje, będzie mieć charakter tranzytowy – mówił Jacek Orych, burmistrz Marek.

Dodał, że miasto postara się o zewnętrzne źródła finansowania. Za remont samej ulicy zapłaci GDDKiA, przy budowie ścieżek rowerowych miasto będzie sięgać po pieniądze z Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych.

Szczegóły proponowanych zmian zaprezentował Michał Babicki, która czuwa z ramienia ratusza nad koncepcją przebudowy.

- Chcemy, by aleja stała się ulicą miejską. W naszych koncepcjach uwzględniamy wprowadzenie meandrowania jezdni (po dwa pasy w obu kierunkach), budowę ścieżek rowerowych, modernizację chodników i wymianę oświetlenia na LEDowe – tłumaczył Michał Babicki.

Jednym z ważnych punktów jest otwarcie ulic, które dziś nie mogą być połączone z Aleją Piłsudskiego.

- Chcemy otworzyć takie skrzyżowania jak Szpitalna i Longinusa, Grunwaldzka i Duża czy Wenecka-Turystyczna-Pałacha. Radzymin chciałby uczestniczyć w budowie pełnego skrzyżowania przy ul. Majora Billa. Otworzylibyśmy w prawą stronę takie ulice jak Leśna czy Zajączka – wyliczał Michał Babicki.

Kolejnym elementem jest budowa przystanków z prawdziwego zdarzenia.

Czy ta wizja się spełni? Wszystko zależy od rozmów z GDDKiA, które się toczą. Jedno jest pewne – remont Alei Piłsudskiego zacznie się kilka miesięcy po oddaniu obwodnicy Marek. Szybko więc będzie wiadomo, w jakim zakresie.

Galeria

Komentarze wyłączone

WordPress.org - wdrożenie: ACTIVENET - projektowanie stron internetowych - Warszawa, Marki (zapytań: 63, generowano: 0,535s)