Marki w I strefie? To możliwe!

Paweł Pniewski UMMarki

 13 kwietnia 2016    17:37

Burmistrz Jacek Orych zwrócił się do Zarządu Transportu Miejskiego w Warszawie z wnioskiem o rozpoczęcie rozmów w sprawie włączenia Marek do pierwszej strefy biletowej. Radnym został przedstawiony projekt uchwały w sprawie wyrażenie zgody na wypracowanie porozumienia z ZTM w sprawie kosztów tego przedsięwzięcia.

Miasto Marki jako pierwsza gmina skorzystała z taryfy "Warszawa +". Posiadacze Karty Markowianina od sierpnia 2014 roku płacą mniej za bilety długookresowe imienne. Różnice w kosztach biletu pokrywane są z budżetu miasta Marki. Jednak minusem tego rozwiązania jest brak możliwości doładowania Karty Markowianina w biletomatach, konieczność zorganizowania w mareckim ratuszu Punktu Obsługi Klienta ZTM finansowanego przez miasto oraz rozbudowana biurokracja, sprawozdawczość i koszty obsługi.

- Z każdym rokiem zwiększa się liczba mieszkańców naszego miasta. Przybywa również wpływów do budżetu miasta, dzięki odprowadzaniu podatków dochodowych w miejscu zamieszkania. W ramach podziękowania mieszkańcom za coraz wyższe wpływy do budżetu miasta, chcemy objąć Marki pierwszą strefą biletową. Zakorkowana aleja Piłsudskiego oraz stale zwiększająca się liczba samochodów wjeżdżających do Warszawy z ościennych gmin to wyzwania dla Marek i Warszawy, z którymi trzeba się zmierzyć. Wprowadzenie pierwszej strefy to także realne wsparcie finansowe dla mareckich rodzin - mówi burmistrz miasta Marki Jacek Orych.

Dla czteroosobowej rodziny korzystającej z komunikacji miejskiej (z dwójką dzieci, którym przysługują bilety ulgowe) wprowadzenie pierwszej strefy to miesięczne oszczędności na poziomie 258 złotych.

Od ubiegłego roku na budowę i modernizację mareckich dróg przeznaczane są zdecydowanie większe środki. W 2015 roku udało się zmodernizować ponad 4 kilometry dróg asfaltowych, w bieżącym roku i kolejnych latach skala budowy dróg ma być jeszcze większa.

- Jesteśmy w stanie sukcesywnie poprawiać standard mareckich dróg, jednak nie jesteśmy w stanie zrealizować alternatywnych połączeń drogowych z Warszawą. Dlatego też, wprowadzenie w Markach pierwszej strefy biletowej, która znacznie obniży ceny biletów komunikacyjnych powinno przyczynić się do zmniejszenia ruchu samochodów osobowych. Jednocześnie będziemy starali się o zwiększenie częstotliwości linii autobusowych kursujących przez Marki - wyjaśnia Szczepan Ostasz, zastępca burmistrza Marek.

W kwietniu br. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad opublikowała wstępne wyniki Generalnego Pomiaru Ruchu, zrealizowanego w ubiegłym roku. Najbardziej obciążonym odcinkiem dróg w Polsce jest trasa S8 w Warszawie. Rekord zanotowano na Moście Roweckiego "Grota" - średniodobowo przejeżdża nim ponad 142 tys. pojazdów. Z węzła S8 "Piłsudskiego" w Markach korzysta co dzień średnio 60 tys. pojazdów.

Po wynegocjowaniu warunków finansowych, zgodę na rozszerzenie granic 1 strefy biletowej będzie musiała wyrazić Rada m.st. Warszawy.

Galeria

zdjecie: 86495
fot. 1
zdjecie

Paweł Pniewski

Paweł Pniewski, zastępca Burmistrza Miasta Marki, prezes zarządu stowarzyszenia Grupa Marki 2020, członek Mareckiego Stowarzyszenia Gospodarczego.
Społecznik, podróżnik, wielbiciel kultury kulinarnej.
Związany z mareckim samorządem od 2010 roku. Z portalem współpracuje od 2009 roku.

pniewski.wordpress.com

Komentarze:

Zastrzeżenie

Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących — redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

ACTIVENET - strony www, sklepy internetowe - Marki, Warszawa

skocz do góry