Konsultacje ZTM w Markach

Planowane na wrzesień uruchomienie stacji metra linii M2 „Trocka”oznacza duże zmiany dla markowian. Niestety nie wszyscy są z nich zadowoleni. Zarząd Transportu Miejskiego w Warszawie zaprasza mieszkańców Marek na konsultacje w tej sprawie – 21 maja o godz. 17.00 w Centrum Aktywności Fabryczna 3.
Skróceniu ulegną trasy najpopularniejszych mareckich linii: 140 oraz 340, a także przejeżdżającej przez Marki linii 738. Zgodnie z propozycją warszawskiego Zarządu Transportu Miejskiego autobusy te, jadąc od strony Marek, będą kończyć swoją trasę na przystanku Metro Trocka. Dotychczas pasażerowie mogli liczyć na dojazd do popularnych węzłów przesiadkowych: Dworca Wileńskiego i Dworca Wschodniego. W zamian pojazdy będą kursować częściej, nawet co 5 minut w godzinach szczytu.
Informacja o planowanych zmianach nie spotkała się z entuzjazmem markowian. Od dziesięcioleci Dworzec Wileński jest dla nich kluczowym punktem komunikacyjnym. W tym miejscu przecinają się linie autobusowe, tramwajowe oraz linia metra. Na stacji Trocka aż takiego komfortu nie będzie. Dla części pasażerów z Marek skrócenie trasy 140 i 340 oznaczać będzie dodatkową przesiadkę pomiędzy ul. Trocką a Dworcem Wileńskim. Wśród głosów mieszkańców, które padły w internetowej dyskusji, powtarzała się opinia o konieczności utrzymania chociaż jednej linii na starej trasie, z pętlą przy Dworcu Wschodnim. Warszawa jednak konsekwentnie realizuje politykę odsuwania granicznych przystanków linii podmiejskich od centrum miasta. Z tego powodu mareckie autobusy miałyby kończyć swoje kursy przy pierwszej stacji metra.
Prawdopodobnie z czasem sieć komunikacyjna wokół ulicy Trockiej rozwinie się i nie będzie konieczności przesiadki w kierunku „Wileniaka”. Póki co w interesie markowian jest, abyśmy mogli dojeżdżać bezpośrednio co najmniej do Dworca Wileńskiego. Dlatego ważny jest nasz udział w spotkaniach organizowanych przez ZTM. Jedno z nich odbędzie się w Markach ? 21 maja o godz. 17.00 pracownicy warszawskiej instytucji będą konsultować zaproponowane zmiany w Centrum Aktywności Fabryczna 3. Będzie to okazja do wytłumaczenia urzędnikom mareckiej perspektywy i być może przekonania ZTM do korekty swoich planów.
Mikołaj Szczepanowski
artykuł ukazał się w gazecie fakty.wwl

Komentarze: 5

  1. Mieszkaniec pisze:

    Pisałem już o tym kilka tygodni temu: konsultacje w przypadku Marek to czysta prowizorka, decyzje już dawno zapadły.
    Już na etapie wchodzenia Marek to pierwszej strefy biletowej należało jasno i zdecydowanie oddzielić potrzeby komunikacyjne Marek od linii 738 do Radzymina. A zrobiono coś zupełnie odwrotnego, zlikwidowano większość kursów na linii 140 aby przenieść je na linię 738.
    Gdyby Marki miały „swoje” silne linie miejskie to mogłyby negocjować praktycznie dowolną trasę na terenie Warszawy. A tak jesteśmy zakładnikami podmiejskiej linii 738 i każda zmiana na liniach mareckich musi być powiązana z możliwością zmiany trasy linii 738.
    Linia 738 jako podmiejska musi jeździć do najbliższej stacji metra, więc Marki są poniekąd zakładnikiem komunikacyjnym Radzymina.

  2. agnieszka pisze:

    najlepiej jakby 140 jeździlo do Wschodniego

  3. Acdc pisze:

    738 zostawić do wschodniego
    140 do wileńskiego
    340 do metra trocka

  4. Adam pisze:

    Może po prostu zrobić linię ekspresową która w Markach na każdym przystanku może się zatrzymywać a potem dopiero prze stacji metra, było by szybkie połączenie Marek z Warszawą.
    Ach czemu tak kolej była zlikwidowana dziś była by złotym środkiem;)

  5. Norbert pisze:

    Dla kogo jest godz. 17.00 spotkania, pierwszy wersja była na 18.15 jak mamy przyjechać z pracy i uczestniczyć w spotkaniu. Przynajmniej jedną linia jeżdżąca przez Marki powinna dalej kończyć trasę na Dworcu Wschodnim.

Zastrzeżenie
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących – redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

WordPress.org - wdrożenie: ACTIVENET - projektowanie stron internetowych - Warszawa, Marki (zapytań: 53, generowano: 0,548s)