Pozornie nie ma powodu do pisania tak długiej notki – wyrównano i utwardzono jedną z dróg. Do tego planuję się wyasfaltować kawałek kolejnej. Być może ktoś skomentuję, że w Markach warto i z tego się cieszyć – przynajmniej po okresie posuchy w tym temacie spowodowanej budową kanalizacji.

Z kolei ktoś inny powie, że w sumie to głupia decyzja, bo zdecydowanie większa część wyrównanej drogi prowadzi przez las. Proszę zobaczyć:

Gwoli ścisłości, zdjęcie z drugiej, zabudowanej strony:

Ta droga to ul. Kurpińskiego. Została wyrównana i utwardzona. Obecnie prezentuję tzw. „podwyższony standard gruntowy”. Nie jest to na pewno rozwiązanie w zupełności satysfakcjonujące mieszkańców, którzy od dłuższego czasu zgłaszali problem z tą ulicą. Dotąd po większych opadach potrafiła ona być zupełnie nieprzejezdna. Argumentów za zadbaniem o stan drogi można byłoby wymienić co najmniej kilka . Większość z nich jest aktualna też w stosunku do dróg w innych częściach miasta (np. taki banalny, a jednocześnie najważniejszy – ułatwienie mieszkańcom życia), ponadto była to wygodna ścieżka powrotu uczniów do domu ze Szkoły Podstawowej nr 3.

Pewnie u części z Państwa rodzi się pytanie – z jakiego powodu poświęcam temu „wydarzeniu”, tyle miejsca. Ponieważ w zestawieniu z informacją o ogłoszeniu przetargu na budowę krótkiego odcinka ul. Karłowicza (ponadto planowana jest budowa chodnika), okazuję się, że to była bardzo ciekawa, dobrze przemyślana decyzja Urzędu Miasta.

Proszę rzucić okiem na mapę:

Na zielono zaznaczyłem ulicę asfaltowe: Środkową, Brzechwy oraz Grunwaldzką, na niebiesko omawianą ulicę Kurpińskiego i na czerwono planowaną do wyasfaltowania część ulicy Karłowicza. Jak widać obecne zmiany to prawdopodobnie część większego planu.

Oczywiście jest to dobra droga dla określonej grupy mieszkańców miasta, nie zrewolucjonizuję codziennego życia dla całego miasta. Z „pokolorowanej” trasy i tak dzień w dzień musiało korzystać spore grono markowian, którzy poprzez ulicę Okólną chcą trafić do Trasy Toruńskiej, lub ominąć korki na al. Piłsudskiego. Teraz komfort podróży tej grupy osób znacznie się zwiększy. Lepsza droga, to też bezpieczniejsi piesi, a jak wspominałem jest to popularna ścieżka wśród uczniów.

Poprzez zadbanie o jedną z ulic i fragment kolejnej stworzono wygodny ciąg komunikacyjny dla sporej grupy mieszkańców. Warto szukać takich rozwiązań w innych częściach Marek.

Galeria

Komentarze: 6

  1. Radek Dec pisze:

    Mikołaju czekam na więcej opisów trafnych inwestycji UM w innych częściach miasta. Jestem również pewny, że powody jakieś istnieją :)
    Pozdrawiam
    Radek Dec

  2. Rozumiem, że w jakiś sposób jesteś zamieszany w zagospodarowanie tego fragmentu miasta;)

    W takim razie gratuluję:)

    O tym, że należałoby dokończyć „szlak” ulic Granicznej – Środkowej mówiono już od momentu gdy je asfaltowano. Stworzono wtedy wygodną (alternatywną dla Piłsudskiego) drogę dla sporej grupy mieszkańców. Wygoda kończyła się na skrzyżowaniu Środkowej z Odrowąża – albo trzeba było się przebijać przez Kurpińskiego, albo kluczyć przez Pustelnik.

    Mieszkańcy tego rejonu byli nawet na sesji Rady Miasta, nie pamiętam już tylko czy pod koniec ubiegłej czy na początku tej kadencji. W każdym razie moment dziejowy był wtedy nieszczególnie korzystny dla tego typu inwestycji, ze względu na przyszły rozkopanie ulic pod kanalizację. Opinia była jednak taka, że jest to rozsądny postulat, do którego będzie trzeba wrócić, gdy będzie to możliwe.

    Jeśli cały czas gdzieś dodatkowo to pilotowałeś, to naprawdę gratuluję, bo to w takim razie jest też efekt Twojej pracy.

  3. Paweł Adamczyk pisze:

    Drodzy koledzy, ulica Kurpińskiego jest rozwiązaniem wychodzącym na przeciw przede wszystkim mieszkańcom Kurpińskiego i uliczek przyległych w rejonie Spacerowej.
    Ja osobiście ogromną korzyść upatrywał bym w utwardzeniu frezem asfaltowym ulicy Karłowicza.
    Od dłuższego czasu monitowałem o utwardzenie tej ulicy, ale z opcją przebicia się do ulicy Sobieskiego. Tu proponowałbym zerknąć na mapę.
    Ulica Sobieskiego przejezdna była między Chopina a Rydza-Śmigłego, brakowało odcinka od Rydza-Śmigłego do Odrowąża.
    I w końcu to się udało.
    Zamiast kluczyć Środkową Brzechwy Kurpińskiego i Karłowicza pomiędzy Pomnikową a Grunwaldzką mamy w końcu piękny (na tyle na ile piękny jest frez asfaltowy) ciąg jezdny od Chopina do Grunwaldzkiej będący świetną alternatywą dla wspomnianej wcześniej trasy.
    Teraz kolej na przebicie się z Chopina do Małej. Tu już też nie wiele brakuje.
    Pozdrawiam

  4. Tak jak pisałem w tekście – ulicą Kurpińskiego nie powinno teraz jeździć więcej samochodów. Jest to wygodny szlak dla określonej grupy mieszkańców i to mimo jej utwardzenia nie powinno się zmienić. Zresztą „podwyższony standard gruntowy” nie jest standardem specjalnie trwałym i nie nadaje się w miejsca gdzie ruch jest duży, bo nawierzchnia zostałaby zwyczajnie rozjeżdżona.

    Zmiany, które opisujesz rzeczywiście poprawiłyby komfort przemieszczania się dla wszystkich mieszkańców miasta na północ od ul. Rydza – Śmigłego.

    Przebicie pomiędzy Chopina i Małą istnieje, niestety najczęściej nie nadaje się do użycia. Bez porządnego utwardzenia nie ma racji bytu.

    Kluczowe byłoby jednak połączenie Sobieskiego z Karłowicza. O ile jest to w ogóle możliwe. Pomiędzy nimi, wciąż są działki prywatne, przez co w koszt budowy drogi należy wliczyć odszkodowanie (nie wiem czy tam w ogóle w planie była droga?). Takie połączenie stworzyłoby prostą drogę od Grunwaldzkiej do Granicznej, a w perspektywie, poprzez Modrzewiową, aż do Legionowej.

  5. Paweł Adamczyk pisze:

    Mikołaj, własnie o tym pisałem. To połączenie jest. Działka przy Odrowąża która stanowiła przeszkodę dla tego połączenia została wykupiona przez gminę przy okazji budowy kanalizacji. I to za nie małe pieniądze. Był to ruch niezbedny dla uruchomienia północnej części systemu odprowadzania ścieków – przebiega tamtędy jeden z głównch kolektorów.
    A zatem połączenie Chopina -Grunwaldzka staje się faktem i już za kilka dni będzie można się nim poruszać.
    Pozdrawiam

  6. W takim razie świetnie – to duża zmiana na plus dla tego rejonu.

Zastrzeżenie
Opinie publikowane na łamach Portalu Społeczności Marek są prywatnymi opiniami piszących – redakcja Portalu nie ponosi za nie żadnej odpowiedzialności.
Osoby publikujące w artykułach lub zamieszczające w komentarzach wypowiedzi naruszające prawo mogą ponieść z tego tytułu odpowiedzialność karną lub cywilną.

WordPress.org - wdrożenie: ACTIVENET - projektowanie stron internetowych - Warszawa, Marki (zapytań: 50, generowano: 0,558s)